Review Filem - Polis Evo 3

Review Filem - Polis Evo 3
Review Filem - Polis Evo 3

Review Filem - Polis Evo 3 | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera guys! Akhirnya sekali lagi kemunculan filem melayu yang dinanti-nantikan oleh orang ramai. Shahiezy Sam dan Zizan Razak kembali ke layar perak dengan filem ketiga dalam siri filem Polis Evo, "Polis Evo 3" Filem bergenrekan aksidan komedi ini telah dihasilkan oleh Astro Shaw, Skop Productions, Blackflag, TGV Cinemas dan diedarkan oleh Astro Shaw. Kini, filem tersebut sedang ditayangkan dekat pawagam seluruh Malaysia bermula 25 Mei 2023. Best ke tidak? Mari MOMI kongsikan review filem Polis Evo 3*Perhatian : Spoiler!* 

Baca Juga : 

Trailer Polis Evo 3 2023

Sinopsis Polis Evo 3
Filem Polis Evo 3 mengisahkan tentang Inspektor Khai dan Inspektor Sani kembali dengan misi terbaru dan kali ini pasukan mereka disertai Inspektor Dani, Inspektor Julie dan Inspektor Dell yang mempunyai kepakaran berbeza. Sebuah letupan di Pulau Pinang yang telah membunuh ratusan mangsa termasuk seorang anggota polis kini dalam siasatan Inspektor Sani dan Khai. Keadaan bertambah rumit apabila sasaran seterusnya adalah Inspektor Khai. Persahabatan Inspektor Khai dan Inspektor Sani diuji apabila menyedari suspek yang diburu mempunyai kaitan dengan kisah silam Inspektor Khai.

Filem ke-3 siri filem Polis Evo ini berdurasi selama lebih 2 Jam ini merupakan arahan Syafiq Yusof. Filem Polis Evo 3 dibintangi oleh Shaheizy Sam, Zizan Razak, Sharnaaz Ahmad, Nora Danish, Syafiq Kyle, Douglas Lim, Farali Khan, Fauzi Nawawi, Fezrul Khan, Eyka Farhana, Michael Ang, Ben Amir, Wanna Ali, Zulin Aziz, Fauziah Gaos, Ezzaty Abdullah, Iman Corrine Adrienne, Danial Zaini, Radin ERA, Kamaliah Mat Dom, Datin Fadilah Mansor, Daniel Cheang, Isha Norsham ERA, Zukieeeee, Dato’ Afdlin Shauki dan ramai lagi. Filem ini diklasifikasikan sebagai P13 dan ditayangkan dalam format 2D. Filem ini menelan kos belanja sebanyak RM6 juta.

Senarai Filem Melayu 2023
Poster Rasmi "Polis Evo 3"

Ulasan Filem Polis Evo 3
MOMI berkesempatan untuk menghadiri sesi Mega Fans Screening di GSC IOI City Mall Putrajaya pada 22 Mei 2023. Terima kasih Kak Mas sebab bagi tiket untuk tengok filem ini secara eksklusif sebelum tayangannya dipawagam. Filem Polis Evo 3 ini antara filem yang MOMI nantikan untuk tahun ini. Lagu OST filem ini, "AYUH" juga menarik untuk anda dengar. 

Okay, permulaan cerita filem ini tak bgai penonton rileks dah, memang dia bagi terus aksi kaw-kaw dan aksi letupan. Jalan cerita seterusnya lebih menarik dengan kehadiran lelaki misteri yang bakal mencetuskan huru-hara dalam filem Polis Evo 3. Filem ini juga penuh dengan unsur humor walaupun sedang menghadapi waktu yang kritikal. Pada bahagian akhir filem ini, MOMI rasa teruja dengan banyak aksi berlawan, detik mencemaskan dan filem berakhir dengan baik sekali. 

Gandingan Shahiezy Sam dan Zizan Razak sebagai watak utama memang tak dapat disangkal lagi. Chemistry mereka memang sangat sesuai. Seterusnya watak antagonis, Sharnaaz Ahmad melakonkan watak Reza dan watak Farali Khan sebagai Inspektor Julie juga antara watak yang mencuri perhatian dan melakonkan watak masing-masing dengan baik. 

Secara keseluruhan dan ringkasnya, filem Polis Evo 3 ini sangat menghiburkan, padat dengan aksi serta bermain dengan emosi. Pastinya filem ini menjanjikan banyak adengan aksi dan letupan. MOMI rasa sentuhan Syafiq Yusof ini lebih baik dan nampak lebih kemas. Serius puas hati menonton filem dengan jalan cerita dan aksi yang terbaik. Filem ini antara filem berbahasa Malaysia yang anda wajib tonton dipawagam. Jom kita support filem tempatan hehe. Jangan lupa saksikan filem Polis Evo 3 dipawagam berhampiran mulai 25 Mei 2023. 


Berapa Bintang?
Dengan ini, Momi nak bagi
5 / 5 
BINTANG

Post a Comment

0 Comments