#MovieReview - Rogue One: A Star Wars Story

Review Filem Rogue One: A Star Wars Story
sumber : www.starwars.com/rogue-one


Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Selepas menonton filem comeback Star Wars tahun lalu, rugi rasanya kalau tak 'follow' filem ni kan? Filem 'Rogue One: A Star Wars Story' yang merupakan filem 'antology' siri Star Wars, sudah mula ditayangkan mulai 15 Disember 2016. Filem ini telah mendapat pandangan yang positif dikalangan penontonnya. Best ke tak?   ::Amaran : Spoiler:: 

Saksikan Trailer "Rogue One: A Star Wars Story"!
Download Rogue One: A Star Wars Story 2016

SINOPSIS Rogue One: A Star Wars Story (info dari cinema.com.my)
Filem ini adalah di antara "Star Wars: Episode III Revenge of the Sith" dan "Star Wars: Episode IV A New Hope", ketika zaman Empayar. Ia mengisahkan tentang sekumpulan penentang yang bergabung untuk mencuri pelan ke Death Star, iaitu stesen pertempuran bergerak Empayar Galaktik yang mampu memusnahkan seluruh planet.

Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 15 Disember 2016
Genre: Aksi / Pengembaraan / Fiksyen Sains
Durasi: 2 Jam 13 Minit
Pengedar: Walt Disney Pictures
Pelakon: Felicity Jones, Diego Luna, Riz Ahmed, Ben Mendelsohn, Donnie Yen, Jiang Wen, Forest Whitaker, Mads Mikkelsen
Pengarah: Gareth Edwards
Format: 2D, 3D, IMAX 3D, 2D ATMOS, 2D ATMOS D-BOX

Review Filem Rogue One: A Star Wars Story
Poster  Rogue One: A Star Wars Story

REVIEW Rogue One: A Star Wars Story
Sebagai peminat baru Star Wars, memang WAJIB tengok filem ini. Walaupun pada awalnya Momi tak berapa faham tapi lepas menonton faham sikit demi sedikit. Jalan ceritanya lebih kepada bagaimana wujudnya 'Death Star' yang sangat besar dan siapa sebenarnya dalang kepada kehadiran 'Death Star'.

Pada awalnya, filem ini sedikit lambat sebab nak menceritakan sedikit tentang beberapa karakter yang terlibat. Filem yang padat dengan aksi tembak menembak dan peperangan angkasa yang 'awesome'. Seronok betul tengok. Dari mengantuk terus segar okay hehe.

Adakah anda sudah bersedia untuk 'Star Wars : Episode 8' tahun 2017?

Dengan ini, Momi nak bagi
4.5 / 5 
BINTANG


Poster Rogue One: A Star Wars Story 2016 Download |  Rogue One: A Star Wars Story 2016 Subtitle | Sinopsis Rogue One: A Star Wars Story 2016 Synopsis | Poster Rogue One: A Star Wars Story 2016 Review | Rogue One: A Star Wars Story 2016 Malay Subtitle | Rogue One: A Star Wars Story 2016 Torrent | Review filem Rogue One: A Star Wars Story 2016 | Barisan pelakon Rogue One: A Star Wars Story 2016  Review filem Rogue One: A Star Wars Story Bahasa Melayu

**all photos taken from google.

Post a Comment

2 Comments

Mawardi yunus said…
iolls firstime tgok star wars uolls
Rafzan Tomomi said…
hehehe have fun hehe