Movie Review - The Good Dinosaur

Movie Review - The Good Dinosaur

Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Kali ni nak review filem animasi dari Disney, "The Good Dinosaur". Semestinya saya akan menonton hasil-hasil dari Disney PIXAR ni. hehe Cerita dia tetang apa akan terjadi jika meteor tak jadi nak jatuh ke bumi? Macam mana dinosaur survive? hehe serius menarik. Best ke tak? Jom baca review selanjutnya :) :: Jangan Sambung Baca Sebab Ada Spoiler :P ::


Download The Hunger Games : Mockingjay Part 2 2015

Info Filem
Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: U
Tarikh Tayangan: 26 November 2015
Genre: Animasi
Durasi: 1 Jam 41 Minit
Pengedar: WALT DISNEY PICTURES
Pelakon: Lucas Neff, John Lithgow, Neil Patrick Harris, Judy Greer, Bill Hader
Pengarah: Peter Sohn
Format: 2D, 3D, 2D ATMOS
(sumber : cinema.com.my)

(sumber : google)

Sinopsis
Filem ini mengisahkan tentang Arlo, seekor Apatosaurus remaja yang sedang menjalankan misi mengembalikan keamanan di bumi selepas berlakunya suatu malapetaka. Sewaktu menjalankan misinya itu, dia telah berkawan dengan seorang manusia bernama Spot. (sumber : cinema.com.my)

(sumber : google)

Review**
*tepuk tangan sambil berdiri* Saya berpuas hati menonton filem ni. Jalan cerita dia biasalah anak dinosaur yang sesat, ada macam-macam halangan dan ending pon dapat agak. Tapii~ apa yang menariknya, korang tengok grafik dia, fuhh memang 95% macam gambar sebenar. Kejernihan air sungai, ketelitian pada tumbuhan dan macam-macam lagi. Memang puas. Konfem terpukau punya hehe. Satu hal lagi, filem ni memang akan buat korang sebak nak dekat-dekat akhir tu, fuhh~. Siapa hati tisu tu, sila-sila bawak tisu sekali, kang nanges haha (saya pon hampir nak terkeluar air mata dah huhu). Sesuai untuk bawak kanak-kanak menonton sekali musim cuti sekolah ni. hehe. Overall, saya puas hati ! hehe

**Review ini adalah pendapat saya sendiri. Jika korang ada review sendiri, boleh share kat ruangan komen. Sharing is caring :)

Rate
Dengan ini saya memberi 4.5 / 5 bintang.

The Good Dinosaur 2015 Download | The Good Dinosaur 2015 Subtitle | The Good Dinosaur 2015 Synopsis | The Good Dinosaur 2015 Review | Poster The Good Dinosaur 2015 | The Good Dinosaur 2015 Torrent | Review filem The Good Dinosaur 2015 | Barisan pelakon The Good Dinosaur  2015

Post a Comment

0 Comments