Movie Review - Jwanita

Movie Review - Jwanita

Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Kali ni nak review filem thriller/ngeri melayu, "Jwanita"So far berpuas hati dengan filem-filem Osman Ali seperti Cun, Ombak Rindu & Pilot Cafe. Kali ni nak cuba tengok filem thriller arahannya "JWanita". Seram ke tak? Jom baca review selanjutnya :) :: Jangan Sambung Baca Sebab Ada Spoiler :P ::


Download Jwanita 2015

Info Filem
Pengarah: Osman Ali
Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 24 September 2015
Genre: Ngeri
Durasi: 1 Jam 40 Minit
Pelakon: Maya Karin, Bront Palarae, Cristina Suzanne Stockstill, Marsha Milan, Umie Aida


OST JWanita - Dendam Cinta bt Alyah
Sinopsis
Filem "Jwanita" mengisahkan tentang seorang perempuan bernama Jwanita mengalami masalah mental yang serius akibat sering didera secara mental dan fizikal oleh ibu bapa angkatnya yang juga merupakan pengamal ilmu hitam. Sinar harapan mula muncul dalam hidupnya apabila dia bertemu dengan Farhan, iaitu seorang doktor yang merawatnya selepas dia membunuh kedua ibu bapa angkatnya itu. Namun segalanya musnah apabila Jwanita mendapat tahu bahawa Farhan merupakan tunang kepada adik kandungnya, Julaika. Selepas menghilangkan diri pada hari perkahwinan Farhan, Jwanita muncul semula bersama dendam yang lama tersimpan. (Sumber)

Poster Jwanita 2015

Review**
I'm gonna say jalan ceritanya okay sahaja. Barisan pelakon filem ni memang best, saya suka. Watak Jwanita (lakonan Maya Karin) yang sakit mental dan psiko ni memang betul betul menjadi. Apa yang saya suka dalam filem ni ialah tak banyak jump scare dan takde hantu jerit over. Ada scene yang mendebarkan seperti bagaimana Nona (lakonan Marsha) diseksa sehingga mati, macam mana Julaika (lakonan Christina Suzanne) dan anak-anaknya menyelamatkan diri dari Jwanita dan beberapa lagi scene yang mendebarkan. Selepas menonton, masih tertanya macam mana Jwanita boleh muncul semula selepas hilang beberapa tahun, tiba-tiba datang semula dalam keadaan yang baik. Siapa yang bantu dia? huhu. btw, rumah tepi pantai tu memang cantik hehehe. :)

**Review ini adalah pendapat saya sendiri. Jika korang ada review sendiri, boleh share kat ruangan komen. Sharing is caring :)

Rate
Dengan ini saya memberi 3.5 / 5 bintang.

Jwanita 2015 Download |  Jwanita 2015 Subtitle | Jwanita 2015 Synopsis | Jwanita 2015 Review | Jwanita 2015  | Jwanita 2015 Torrent | Review Filem Jwanita 2015 | Jwanita TV2 Review Malay

Post a Comment

8 Comments

Bukhari Malek said…
mcm cerita emily ..
kena tgk ni. nak test seram dia tahap mana.. ada kah lebih seram dari hantu bonceng?
Rafzan Tomomi said…
nampak macam Emily tapi sebenarnya bukan. kene pergi tengok. lebih seram dari Hantu Kak Limah hehe
Bukhari Malek said…
hhahhaha.. ni bermakna memang kena tengok lah!
cik puan rrai said…
dah tengok! best sangat! hihiiii
cuma part api je nampak sangat tak real. lain-lain sy rasa okay jee.. jalan cerita pun menarik
Rafzan Tomomi said…
heee.. haah baru teringat pasal api haha . thanks :)
Pojiegraphy said…
Terpanggil betul nak tengok cerita ni. Selalunya kalau Maya Karin jadi hantu, confirm menjadi. Dapat masuk dalam karakter dengan baik
Rafzan Tomomi said…
hehe.. tengok jangan tak tengok. :D
Assalamualaikum. Ada link untuk download movie ni tak? Saya cari, tapi jumpa yg tengok secara online je. Huhu