AIDILFITRI 2013 : JOM RAYA

08:00:00 Rafzan Tomomi 0 Comments


Assalamualaikum & Salam Sejahtera korang! Jumpa lagi dalam entri kali ini. Macam mana korang? Dah banyak ke pergi beraya tu? Raya nak dekat habis ni. hehe Okeylah minggu lepas (dalam 18 Ogos 2013) saya dan keluarga pergi beraya dekat kampung belah Emak saya dekat Kuala Pajam, Beranang, Selangor. Rasenya dah lama tak kesana sebab kampung situ takde sape jaga dah. So saje datang melawat kampung dan reraya rumah atok dan nenek sedara yang masih ada. 

nyum nyum. sedappp!

Sebelum sampai kampung tu, sempat berhenti dekat satu kedai tepi jalan. Ayah teringin nak makan Laksa, nama laksa tu "Laksa Redup Rimba" dan bersama cendol perghhh memang layannn! :D Seronok tengok Umairah makan Laksa. hehe

Keadaan kampung kini.

Lepas tu teruskan perjalanan kami. Sekejap je dah sampai dah kampung. Rindu rasanya hehe Kampung kami takde siapa jaga sebab arwah Atuk dengan Arwah nenek dah takda. Pak cik dan Mak cik semua duduk rumah sendiri. InsyaAllah tahun depan mereka (pepak cik dan memak cik) nak beraya kat kampung, so bersihkan semua nanti. hehehe Tak sabar ^__^ v 

Umairah & Qaisarah bersama Pak Amy hehe

Teruskan perjalanan lagi, ke rumah Along Ida (mak cik sedara). Kami datang berehat sekejap dan kira beraya jugaklah. Macam biasa tangkap gambar hehehe Lepas tu ke rumah Tok Alang dan rumah Nek Wit. Masa beraya tak banyak pulak gambar hehe So jom tengok gambar yang sempat ditangkap : 

Laksa nyum nyummm :D

Umairah comel. nak masuk tak boleh haha

Kuih ni yang paling dicari, akhirnya jumpa! hehe

Memasing dengan Vitagen haha

Umairah buat comel haha

Kusyuknya dia minum Cendol hehe

Saya dan cendol hehe

Mengembara ke alam misteri hahaa

Poyo je depan pagar haha

Nak jugak! hahaha

Pose dulu hehe

ini caranya cover lemak bawah dagu hahaa

Qaisarah

Peace with Umairah hehe

itik.

lari lari hehe

hahahaha .

Macam terbang gitu haha

untunglah lompat haha

Pulasan tak masak lagi haha

Umairah & Trolli mini :D

Umairah comel! :D

Dah tengok? Akhirnya dah selamat beraya. hehe Sebenarnya baru je beraya mase ni. Tak banyak rumah pon pergi tahun ni. Terima kasih kepada yang jemput datang rumah, sorry tak dapat nak hadirkan diri. hee Okeylah sampai disini entri kali ini. Jumpa di entri seterusnya. Assalamualaikum & Bye Bye :)

0 comments: