Top 10 Lagu BLACKPINK

Top 10 Lagu BLACKPINK
Top 10 Lagu BLACKPINK

Top 10 Lagu BLACKPINK - Pilihan Rafzan Tomomi | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera guys! Sempena BLACKPINK akan ke Kuala Lumpur untuk Konsert Jelajah Dunia mereka "BORN PINK" pada 4 Mac 2023, MOMI nak kongsikan beberapa artikel berkaitan kumpulan K-POP wanita yang menjadi kegemaran ramai ini. MOMI sudah lama ikuti perkembangan BLACKPINK sejak debut lagi pada tahun 2016, memang sangat teruja dengan kehadiran mereka untuk kali kedua ke Malaysia. 

Baca Juga :

Top 10 Lagu BLACKPINK
Top 10 Lagu BLACKPINK
Sumber : YG Entertainment

BLACKPINK setakat ini telah menghasilkan 2 buah album studio dan 2 album ini dalam masa hampir 7 tahun penglibatan mereka dalam dunia hiburan. Dua studio album mereka "THE ALBUM" (2020) dan "BORN PINK" (2022) telah terjual lebih 1 juta unit di Korea sahaja. Sehingga kini, MOMI sangat berpuas hati dengan hasil kerja dari BLACKPINK. Disebabkan tak selalu buat 'comeback', jadi MOMI selalu ulang-ulang dengar semua lagu BLACKPINK dari Single Album "Square One" hingga "BORN PINK". 

Top 10 Lagu BLACKPINK
Top 10 Lagu BLACKPINK
Sumber : YG Entertainment

Jadi sempena kedatangan BLACKPINK ke Malaysia, MOMI nak senaraikan Top 10 Lagu BLACKPINK - mengikut pilihan MOMI. Pemilihan lagu-lagu ini adalah pilihan MOMI sendiri, bukan berdasarkan undi aatu sebagainya. Jom tengok 10 lagu terbaik BLACKPINK pilihan Rafzan Tomomi : 

10 AS IF IT'S YOUR LAST
Album : AS IF IT'S YOUR LAST
Tahun : 2017


09 Kill This Love
Album : Kill This Love
Tahun : 2019


08 Playing With Fire
Album : Square Two
Tahun : 2016


07 How You Like That
06 BOOMBAYAH
Album : Square One
Tahun : 2016


05 Lovesick Girls
Album : THE ALBUM
Tahun : 2020


04 DDU-DU DDU-DU
Album : Square Up
Tahun : 2018


03 WHISTLE
Album : Square One
Tahun : 2016


02 Forever Young
Album : Square Up
Tahun : 2018


01 The Happiest Girl
Album : BORN PINK
Tahun : 2022

Lirik dan muzik lagu ini memang menusuk ke hati lepas pertama kali dengar lagu ini. Dimuatkan dalam album studio ke-2 "BORN PINK", lagu The Happiest Girl ini menampilkan vokal-vokal dari Jennie, Rose, Lisa dan terutamanya, Jisoo. Kalau dengar masa dengan heartbreak atau sedih, memang sangat kena dengan mood. Bagi MOMI, ini adalah lagu terbaik yang MOMI pernah dengar dari BLACKPINK. 



----
  
Haa begitulah 10 buah lagu yang menjadi pilihan MOMI. Lagu yang tiada dalam senarai bukan tak best, MOMI suka semua lagu BLACKPINK tau hehe. Ada tak lagu kegemaran anda dalam senarai ini? Kalau ada, kalau ada kongsikan dengan MOMI di ruangan komen ya.  Bagi anda yang sudah membeli tiket BORN PINK World Tour Kuala Lumpur, jumpa disana dan selamat menonton ya. :)


Post a Comment

0 Comments