Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeo's Ramadan 2018

by - 5/24/2018 09:33:00 am

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeo's Ramadan 2018 | Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais! Bulan Ramadan sudah pun tiba. Alhamdulillah, kita masih lagi berkesempatan untuk berjumpa dengan Bulan Ramadan yang penuh keberkatan ini. Pastinya ramai yang pernah melalui bulan Ramadan dengan penuh rasa semangat dan gembira. Tidak lupa, kenangan masa waktu kecil dulu. Cerita pasal dulu-dulu ni, teringat Momi pada video 'Ramadan Terbaik Syawal' oleh Yeo's. 

Ramadan Terbaik Syawal
Yeo's Malaysia tahun ini membawakan kepada anda sebuah video sempena Ramadan 2018 yang mengisahkan tentang Syawal yang terjaga selepas bermimpi pada bulan Ramadan. Setelah terngiang-ngiang semasa minum air Soya Yeo's, Syawal terus masuk ke dalam bilik dan tutup pintu serta langsir supaya tak kena tangkap dengan ibu dan ayahnya. 

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Syawal Terjaga Dari Tidur 

Syawal yang seronok menghirup air kotak Soya Yeo's tersebut telah menyebabkan ibu dan ayahnya terdengar Syawal menyedut air kotak tersebut. Kemudian Ibu Syawal terus menyergah Syawal dan memarahinya dan berasa kecewa dengan tindakan Syawal. Lalu, ayah datang untuk memujuk Syawal dan membawa Syawal ke suatu tempat iaitu di rumah Nenek ayah.

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Alamak! Kantoilah Macamni

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Ayah Datang Pujuk

Ayah Syawal menceritakan tentang kisah zaman kanak-kanaknya dahulu dimana beliau juga tidak suka berpuasa. Nenek Ayah pula sangat garang sehinggakan mengejar ayah sambil pegang peyangkut baju. Marah tetap marah, tetapi Nenek Ayah tetapnya menyayanginya sambil memberi Ayah secawan Soya Yeo's. 

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Ayah Intai Masa Kecilnya

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Ayah dan Nenek Ayah Minum Yeo's Soya

Tiba-tiba, "Syawal bangun dah nak buka ni". Syawal tersedar, rupanya Ibu sedang mengejutnya yang tertidur di dapur. Syawal terus memeluk ibunya dan mengucapkan rasa sayang dan terima kasihnya. Sweet ending kan? hehe.

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeo's Ramadan 2018

Kisah Berpuasa Semasa Kecil
Hahaa! Rasa segan nak cerita tapi sebenarnya masa kecil dulu dalam umur 8 atau 9 tahun, Momi juga pernah ponteng puasa macam Syawal tu. Momi makan baki sahur pagi itu secara senyap-senyap. Iya lah tak tahan tengok makanan bila dah masuk tengah hari haha. Momi juga pernah curi minum air masa tiada sesiapa di dapur haha. | Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeo's Ramadan 2018

Ramadan Terbaik Syawal - Video Yeos Ramadan 2018
Momi Bersama Adik

Ramai diantara kita yang pasti pening kepala nak hadap jalan sesak untuk waktu berbuka. Semua orang sibuk untuk pulang untuk sediakan juadah berbuka puasa. Rasanya apa kata anda beli siap-siap air yang sedap dan sihat. Pastinya air Yeo's yang menjadi kegemaran semua sejak kecil lagi. Lagi-lagi dapat minum air Yeo's Soya dan Yeo's Teh Krisantimum memang terbaik!  Oh ya, Masih ingat gabungan Yeo’s Cincau dan Yeo’s Soya? Rasanya itu gabungan paling Win masa berbuka dahulu. Rasanya nak cuba buat semula lah. Memang menggamit memori gitu hehe.

Untuk maklumat lanjut mengenai Yeo's dan produk minumannya, sila layari www.yeos.com.my atau hubungi 1300-80-2828.


You May Also Like

0 comments