#MovieReview - Desolasi

Review Filem Desolasi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Semasa menonton trailer, Momi agak teruja tengok CGI dia, nampak best je. Filem arahan Syafiq Yusof, "Desolasi" sudah mula ditayangkan sejak 8 Disember 2016 dan telah mendapat pandangan positif dan negatif dikalangan penontonnya. Best ke tak?   ::Amaran : Spoiler:: 

Saksikan Trailer "Desolasi"!
Download Desolasi 2016

SINOPSIS Desolasi (info dari cinema.com.my)
Aiman seorang pelukis remaja yang mencari jawapan dalam persoalan kehidupan selepas melalui pelbagai ujian dan dugaan dalam kehidupan sehariannya sehingga membuatkan dirinya hilang arah. Masalah demi masalah yang dihadapinya telah membuatkannya bertengkar dengan ayahnya. Bagaimanapun, pada suatu pagi, Aiman mendapati dirinya keseorangan di dalam dunia tanpa manusia lain.

Bahasa: Melayu
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 8 Disember 2016
Genre: Fiksyen Sains / Ngeri
Durasi: 1 Jam 51 Minit
Pengedar: Skop Production
Pelakon: Syamsul Yusof, Bella Dally, Pekin Ibrahim, Jalaluddin Hassan
Pengarah: Syafiq Yusof
Format: 2D

Review Filem Desolasi 2016
Poster Desolasi 2016
REVIEW Desolasi
Sebuah hasil yang membanggakan dari Malaysia. Walaupun pada awalnya agak pening sedikit, jalan ceritanya boleh dikatakan menarik juga, kerana ia menampilkan konsep islamik dan juga sains fiksyen. Kebanyakkan adengan adalah adengan 'flashback'. Anda akan mengetahui sedikit demi sedikit misteri yang melanda Aiman.

Seperti yang Momi katakan pada awal entri, CGI juga nampak awesome dan harus dipuji untuk kategori filem Malaysia. Lagi-lagi adengan Aiman seorang diri di bandaraya Kuala Lumpur. Bayangkan tempat yang selalu ada sahaja orang, mereka berjaya hilang semua orang dalam adengan tersebut. Amazing! Tu belum masuk adengan Dinasour dan kereta kebal, teruja Momi melihatnya.

Jom support filem Malaysia.

Dengan ini, Momi nak bagi
4 / 5 
BINTANG


Poster Desolasi 2016 Download |  Desolasi 2016 Subtitle | Sinopsis Desolasi 2016 Synopsis | Poster Desolasi 2016 Review | Desolasi 2016 Malay Subtitle | Desolusi 2016 Torrent | Review filem Desolasi2016 | Barisan pelakon Desolasi 2016  Review filem Desolasi Bahasa Melayu

**all photos taken from google.

Post a Comment

3 Comments

nona sani said…
Wahh, thanks review, macam nak tgk gak..hehe
Rafzan Tomomi said…
hehehe sila-sila :)
D'zunnur said…
I got a review for Desolasi as well... http://lynk.my/ls3q