#MovieReview - Train To Busan

Review Filem Train To Busan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Tengah trending sekarang filem korea yang mendebarkan dan penuh aksi iaitu filem "Train To Busan". Momi adalah peminat cerita berkaitan zombie ni, jadi memang rasa teruja nak menonton filem ini. Filem Train To Busan mula ditayangkan sejak 8 September 2016 dan ramai yang memberi pandangan positif dekat filem ini. Best ke tak? ::Amaran : Spoiler:: 

Review Filem Train To Busan

Saksikan Trailer "Train To Busan"!
Download Train To Busan 2016

SINOPSIS Train To Busan
Wabak virus zombi mula merebak di Korea Selatan, menyebabkan mereka yang dijangkiti menjadi agresif dan ganas. Sekumpulan orang yang terselamat cuba melarikan diri dengan menaiki kereta api KTX dari Seoul ke Busan, yang mana berkemungkinan tempat selamat untuk pelarian. Tetapi ketika dalam perjalanan, mereka juga terpaksa bergelut untuk menyelamatkan diri.

Bahasa: Korean
Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 8 September 2016
Genre: Drama / Ngeri
Durasi: 1 Jam 58 Minit
Pengedar: GSC Movies
Pelakon: Gong Yoo, Ma Dong-Seok, Jung Yu-mi, Choi Woo-Shik, Ahn So-Hee, Kim Soo-Ahn
Pengarah: Yeon Sang-Ho
Format: 2D

Review Filem Train To Busan

REVIEW Train To Busan
Awesome! Apa yang Momi boleh katakan filem ini sangat menarik dan memang wajib pergi wayang tengok. Jalan cerita dia bermula dengan tenang, beberapa minit selepas itu ia penuh dengan zombie dan drama yang mendebarkan. Masa menonton filem ini memang tak boleh bernafas sangat sebab ada je adengan yang mendebarkan.

Review Filem Train To Busan

Kesemua pelakon memainkan watak dengan baik. Lagi-lagi 3 watak utama Seok-woo (lakonan Gong Yoo), Soo-an (lakonan Kim Su-an) & Sang-hwa (lakonan Ma Dong-seok) yang meninggalkan kesan terhadap penonton. Masa 3 lelaki berlawan dengan zombie nak lari dari gerabak 9 ke 15 memang best dan mendebarkan. Tak lupa , adengan yang akan buat korang sebak T^T. Siapa yang akan 'survive'?

Keseluruhannya, filem ini sangat menarik dan highly recommend untuk tengok. Rasa nak tengok lagi sebab nak tengok zombie lari kejar manusia hehe. Untuk pengetahuan anda, filem prequel Train To Busan, "Seoul Station" telah direleasekan sebulan selepas Train To Busan ditayangkan. Tak pasti sama ada akan release dekat Malaysia atau tidak. hehe. Selamat menonton gais. :)

Review Filem Train To Busan

Dengan ini, Momi nak bagi
4.5 / 5 
BINTANG


Poster Train To Busan 2016 Download |  Train To Busan 2016 Subtitle | Sinopsis Train To Busan 2016 Synopsis | Poster Train To Busan 2016 Review | Train To Busan 2016 Subtitle |  Train To Busan2016 Torrent | Review filem Train To Busan 2016 | Barisan pelakon Train To Busan 2016  Review film Train To Busan 2016 | Review filem Train To Busan 2016

**all picture belongs to Google 

Post a Comment

3 Comments

Admin said…
filem korea ala hollywood nih paling aku respect!
Rafzan Tomomi said…
betul betul hehe :)
Illya LeYa said…
Jom Tonton Sekarang....
Ya beddaa beduuu