Movie Review - Finding Dory

Movie Review - Finding Dory

Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Siapa pernah tengok Finding Nemo? Haaa.. kini pengembaraan diorang kembali tapi kali ni nak cari si Dory tu pulak. Filem "Finding Dory" dah pon menemui penonton pada 16 Jun yang lalu. Dengarnya ramai yang bagi pandangan positif untuk filem ni. Best ke tak?  ::Amaran : Spoiler:: 

Review filem Finding Dory 2016
Sumber : Disney

Saksikan Trailer "Finding Dory"!
Download Finding Dory 2016

SINOPSIS Finding Dory
Kesinambungan selepas kejadian "Finding Nemo", Dory yang mengidap amnesia secara tiba-tiba kembali ingat zaman kanak-kanaknya. Ditemani oleh Nemo dan Marlin, dia telah mengembara bagi mencari keluarganya. Dia kemudian mendapati dirinya berada di Institut Hidupan Marin Monterey, di mana dia bertemu dengan paus putih Beluga bernama Bailey, paus jerung bernama Destiny dan juga Octopus bernama Hank.

Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: U 
Tarikh Tayangan: 16 Jun 2016
Genre: Pengembaraan / Animasi / Komedi
Durasi: 1 Jam 40 Minit
Pengedar: Walt Disney Pictures
Pelakon: Ellen Degeneres, Ed O'Neill, Ty Burrell, Kaitlin Olson, Albert Brooks, Eugene Levy, Diane Keaton
Pengarah: Andrew Stanton
Format: 2D, 3D, IMAX 3D

Review film Finding Dory 2016

REVIEW
I love it! Kalau sebelum ni kita saksikan pengembaraan yang awesome Marlin mencari anaknya, Nemo , kali ini kita tengok pengembaraan Dory pulak mencari keluarganya. Jalan cerita dia simple, menarik dan penuh dengan kekeluargaan. Kalau korang yang berhati tisu, mungkin boleh menitiskan air mata. huhu Oh come on! It's Disney.

Pembukaan yang sangat comel bila muncul Dory masa kecik. Serius comel. Dari mula sampai habis ada je adengan yang akan buat korang gelak. Padat dengan aksi dan drama pengembaraan Dory. Kadang-kadang ada rasa kesian dekat Dory yang cepat lupa ni.

Keseluruhannya, filem ini sangat comel dan sangat berbaloi baloi untuk ditonton. Lagi-lagi kalau menonton dengan kanak-kanak, konfem diorang suka nih. Jangan ragu-ragu lagi. Pergi menonton cepat! hehehe pssttt.. ada animasi yang super comel sebelum tayangan Finding Dory bermula. :p

Dengan ini, Momi nak bagi
5 / 5 
BINTANG

Poster Finding Dory 2016 Download | Finding Dory 2016 Subtitle | Sinopsis Finding Dory 2016 Synopsis | Poster Finding Dory 2016 Review | The Conjuring 2 2016 | Finding Dory 2016 Torrent | Review filem Finding Dory 2016 | Barisan pelakon Finding Dory 2016  Review film Finding Dory 2016

Post a Comment

10 Comments

Unknown said…
fae sudah watch movie ne. memang awesome!!! :D
Mawardi yunus said…
nak tengokkkkkkk
I N A A I N A A said…
Huaaa nak tengokkkk!
Rafzan Tomomi said…
hehehe kan kan :)
Rafzan Tomomi said…
cepat tengok awaa :D
Rafzan Tomomi said…
hehehehe jangan lupa tengok hehe
Kekzamanis said…
Oaky, cerita comel2 gini kena tengok nih.. Mihmih! ^_^
Rafzan Tomomi said…
hehehe kena tengok. comel sangat :D
Shiqin Sunshine said…
Bestt hahah suka sgt tgok cote kartun kat wayng kehkeh...dory n nemo sgt comell
Rafzan Tomomi said…
kan kan . comel hehe