Movie Review - X-Men: Apocalypse

Movie Review - X-Men: Apocalypse
Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Selepas filem "Days of Future Past" (2014), X-Men kembali dengan filem terbarunya "X-Men : Apocalypse" yang sudahpun mula ditayangkan di pawagam mulai 19 Mei yang lalu. Dengarnya filem ni mendapat review yang positif dan negatif. Best ke tak?  ::Amaran : Spoiler:: 


Saksikan Trailer "X-Men: Apocalypse"!
Download X-Men: Apocalypse 2016

SINOPSIS X-Men: Apocalypse
Musuh terbaru yang bakal ditentang oleh X-Men kali ini tidak sama seperti sebelum ini. Penjahat yang digelar Apocalypse ini adalah mutant purba yang mempunyai kuasa yang sangat luar biasa dan mahu menguasai dunia.

Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 19 Mei 2016
Genre: Aksi / Pengembaraan
Durasi: 2 Jam 15 Minit
Pengedar: 20TH CENTURY FOX
Pelakon: James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Oscar Isaac, Nicholas Hoult, Rose Byrne, Tye Sheridan, Sophie Turner, Olivia Munn, Lucas Till, Alexandra Shipp, Evan Peters, Kodi Smit-McPhee, Ben Hardy
Pengarah: Bryan Singer
Format: 2D, 3D, IMAX 3D, 2D ATMOS, 2D ATMOS D-BOX


REVIEW
So far filem-filem Marvel memang tak menghampakan termasuk filem X-Men Apocalypse ni. Berbanding filem sebelumnya, filem ni ternyata lebih menarik dari segi jalan ceritanya. Lebih menarik jika watak-watak pengikut En Sabah Nur tu dikembangkan lagi, sebab macam terlalu pantas diorang jadi geng jahat tu haha.

Semua mutan sangat awesome dalam filem ni dan yang paling win ialah Quicksilver. Hampir terlupa yang dia wujud dalam cerita ni tapi gais, dia memang mencuri perhatian dengan lawak 'slowmo' dia tu haha. Momi juga teruja dengan watak Jean (Phoenix) yang penghujungnya nanti korang akan terpegun dengan beliau. opsss. sedikit spoiler haha.  Sila jangan balik dulu sebab ada post ending credit scene.

Keseluruhannya, Momi berpuas hati dengan filem ini dan korang harus tengok! Dengarnya akan ada sekuel untuk filem ini dan pengarahnya bercadang untuk mengembangkan jalan cerita filem terusnya di ruang angkasa. Teruja tak?? hahaha.


Dengan ini, Momi nak bagi
4.5 / 5 
BINTANG

Poster X-Men: Apocalypse 2016 Download | X-Men: Apocalypse 2016 Subtitle | Sinopsis X-Men: Apocalypse 2016 Synopsis | Poster X-Men: Apocalypse 2016 Review | PosterX-Men: Apocalypse 2016 | X-Men: Apocalypse 2016 Torrent | Review filem X-Men: Apocalypse 2016 | Barisan pelakon X-Men: Apocalypse 2016  Review film X-Men: Apocalypse 2016

Post a Comment

8 Comments

Misya said…
ni yg nak pi tengok ni! dahla mmg peminat filem2 xmen!
Jueliza Jamani said…
alaa hugh jackman yang hensem takder so tak nak tengok.. hahaha selama ni suka tengok sebab hugh jackman tu jer.. alaaa yg keluar besi kat tangan dia tu..
Suria Amanda said…
akak mula2 tak faham..tp bila cik abg terangkan baru faham..masalahnya kena tgok dari awal la...x leh main tengok je kan..akak bagi 4.5 bintang
Rafzan Tomomi said…
meh meh jom pi tengok hehe
Rafzan Tomomi said…
jangan risau next movie, memang cerita pasal dia dengan tajuk nama dia jugak. hahaa
Rafzan Tomomi said…
ohhh hehee. dia kebangkitan orang jahat yang zaman purba tu. hehe
Unknown said…
nak kena tonton ne huhuhu
Rafzan Tomomi said…
hehe sila sila ke panggung wayangg.