Cara Nak Tahu Siapa Unfollow Korang Di Instagram?



Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Sekali lagi nak kongsi tips dalam #MomiTips hehe. Kali ni nak bagi tips macam mana nak 'detect' / dapat tahu kalau ada orang unfollow kita di Instagram. Tak pasti sama ada ramai yang dah tahu ke belum. Yang dah tahu tu boleh share-share okay hehe. Selalunya saya check orang-orang yang unfollow saya melalui aplikasi (apps) di handphone. Nak tahu aplikasi apa?


Tadaaaa inilah dia. "InstaFollow". Banyak lagi apps yang saya pernah cuba tapi yang ni jugak best rasanya. Apps ni percuma tapi beberapa feature je yang boleh guna seperti "Gained Followers", "Lost Followers", ''Non-Followers", "Mutual Friends" & "Fans". Yang lain kalau nak jugak kene bayar yer hehe. Cara nak dapatkan apps ini hanyalah men-download-nya dekat Google Play (untuk pengguna Android), yang Apple tak sure ade ke tak hehe. Saya dengan rajinnya nak menerangkan setiap feature yang percuma tu untuk korang faham cara nak guna hehe.


Gained Followers
Ada berlaku pertambahan followers dekat Instagram korang tu. Berapa orang yang dah follow Instagram ikut masa anda aktifkan apps tu. 

Lost Followers
Bila korang kehilangan Followers, haaa disinilah tempatnya korang nak tengok siapa nak nakai sangat main unfollow-unfollow ni haha. *pegang rotan*

Non-Followers
Ruangan ni paling seronok sebab korang boleh unfollow orang yang tak follow korang tu. Lagi-lagi yang baru unfollow hehe.

Mutual Friends
Yang ni tak berapa penting sangat, hanya nak bagitu korang yang mana korang follow each other. Ni tak perlu risau eh hehe. 

Fans
Kalau korang nak checklah kot-kot ada yang terlupa 'followback', inilah tempatnya. 

Dengan adanya apps ini senanglah korang nak tengok siapa keluar masuk dekat Instagram tu hehe. Tak payah risau dah yer. Diharapkan tips ini membantu dan berguna untuk mereka yang memerlukan hehe. Bukan ada 1 je apps macamni, sebenarnya banyak lagi okay. Kalau korang ada guna yang lain, share-share la ye hehe. :) 

Post a Comment

19 Comments

Fieza Sani said…
Saya guna apps crowdfire..tgk je jumlah follower turun terus check sapa yg unfolo saya..dah org tu unfolo, kita unfolo dia balik..fair enough..
Rafzan Tomomi said…
betul.. sangatlah fair :)
wah menarik jugak apps tu. nanti nak cuba hehehe.
Anonymous said…
Tq so much for the tips!! love it yaa ^__^
Unknown said…
Salam..maf gnggu..kta nk tnya..awk tw x aplikasi kamera yg best tuk hp..??tq..maf lri tjuk plk..hehe
Rafzan Tomomi said…
waalaikumsalam. selalunya kalau Momi edit guna VSCO-cam. dia punya effects cecantik :)
Rafzan Tomomi said…
yang mana tak faham?
Unknown said…
Salam . Sy ada install app ni , tapi sy tak boleh tengok pon siapa yang unfollow atau sebagainya . Saya tak boleh klik pon dekat tu .ke die mmg tkleh klik
Rafzan Tomomi said…
waalaikumsalam. Rasanya apps ni problem rasanya, cuba install apps "Followers Assistant". Saya pakai apps ni sekarang. :)
Anonymous said…
terima kasih dh bwat status ne
Unknown said…
Kalau kita sign in insta kita guna fb... Mcm mna nk log in kat apps ni???
Rafzan Tomomi said…
Hi, kalau sign in fb, just log in guna "login as ..." . Dia ada button kalau tak silap. Tapi make sure login fb kat apps siap2 :)
Unknown said…
Knpa following sya asyik bertambah je..pdahal sy xadd pon..tlong sy
Unknown said…
Knpa following sy makin btambah je..pdahal sy xadd pon
Anonymous said…
Terima kasih atas info yang manfaat. Thanks bro. Follow me @al_arzachd
Awat x bgi gambar utk app tu..nnt silap donlod plak