RANDOM AWESOME #18 : Tumblr


Assalamualaikum dan Salam sejahtera kepada semua pembaca sekalian. Hari ini Rabu, 9 April 2014. Entri-entri sebelum ini telah ditukar menjadi RANDOM AWESOME memandangkan saya post perkara-perkara random. haha Ini random yang ke-17. *Jangan terkejut pulak ye hehe* Okey, siapa ada Tumblr angkat tangan! Haa kalau tak tahu Tumblr tu apa biar saya terangkan.


Apa itu tumblr?

Tumblr, diolah dalam gaya sebagai tumblr., merupakan platform microblogging dan laman rangkaian sosial yang dimiliki oleh David Karp dan dikendalikan oleh Yahoo, Inc. Servisnya membenarkan para pengguna untuk memaparkan multimedia dan kandungan yang lain kepada blog yang pendek. Pengguna juga boleh mengikuti blog kendalian pengguna lain dan juga menjadikan blog mereka berbentuk persendirian.Terdapat pelbagai lagi ciri-ciri laman yang boleh dicapai melalui ruang hubung kait "dashboard", di mana pilihan untuk memaparkan kandungan dan kandungan yang dipaparkan oleh pengguna lain yang diikuti tersedia. (Sumber : Wikipedia)


Kat atas ni adalah tumblr. milik saya. Sila lawat : RAFZAN TOMOMI in Tumblr. Dah berapa kali tukar layout sampai la yang ni, baru macam puas hati. Kemas je tengok. hahaha Kebanyakkan gambar dalam Tumblr saya ni datang dari Instagram, kire link kan je. hee Siapa tak boleh tengok insta saya tu, boleh stalk disana. ahhaha Ade jugak update sendiri tapi jarang la update sendiri. Yang bestnya Tumblr ni, korang boleh reblog , ala-ala retweet gitu. hee Jom tengok page-page lain dalam tumblr saya : 

Page ni pasal saya la. Simple kan? hee

Page ni ada button link ke laman-laman sosial lain. :)

Page ni ada gambar-gambar saya yang comel comel gitu. hahaha

Haa amacam ? Ade rasa nak buat tak? hehe Cuba jangan tak cuba. Senang je nak buat dia. Seronok jugak ada tumblr ni . haaa, Okeylah entri ni sampai disini saje. Jaga diri ye walaupun dimana korang berada. hehe Jumpa dientri seterusnya. Assalamualaikum & Bye Bye :)

MORNING MUSUME. '14 - Toki wo Koe Sora wo Koe

Post a Comment

2 Comments

ezyra taharin said…
dlu pernah ada tapi macam blur2 je nak guna..haha..so skrg da lama tak bukak
Rafzan Tomomi said…
hahaha tu la, kalau dah lama tak bukak konfem lagi xfaham hehe