Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Salam Ramadan untuk korang semua. Hari ni dah selesai hari ke-21. Sekejap je kan? Tinggal 8 hari dah. Mesti ada diantara korang yang tak sabar nak beraya. Sabar okey. Tak lama lagi dah ni. hehe Entri kali ni nak cerita pasal Buka Puasa bersama kawan sekolah pada Ahad lepas (13 Julai 2014), jom baca kisah selanjutnya ^___^

BUKA PUASA 1435H #2 : SCHOOLMATE 『13.07.2014』



Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Salam Ramadan untuk korang semua. Hari ni dah selesai hari ke-21. Sekejap je kan? Tinggal 8 hari dah. Mesti ada diantara korang yang tak sabar nak beraya. Sabar okey. Tak lama lagi dah ni. hehe Entri kali ni nak cerita pasal Buka Puasa bersama kawan sekolah pada Ahad lepas (13 Julai 2014), jom baca kisah selanjutnya ^___^
يوليو 19, 2014

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Sudah masuk hari ke-16 kita berpuasa? Eh 16? Wahh~~ Tak sangka dah 16 hari eh. Harap semuanya puasa penuh. hehe Bulan puasa semestinya akan keluar berbuka dengan kawan-kawan atau keluarga. Entri kali ini nak bercerita pasal hari Sabtu (12 Julai 2014), berbuka puasa bersama Ara Kimora. Jom baca kisah selanjutnya ^__^

BUKA PUASA 1435H #1 : ARA KIMORA 『12.07.2014』


Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Sudah masuk hari ke-16 kita berpuasa? Eh 16? Wahh~~ Tak sangka dah 16 hari eh. Harap semuanya puasa penuh. hehe Bulan puasa semestinya akan keluar berbuka dengan kawan-kawan atau keluarga. Entri kali ini nak bercerita pasal hari Sabtu (12 Julai 2014), berbuka puasa bersama Ara Kimora. Jom baca kisah selanjutnya ^__^

يوليو 14, 2014


Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Selamat berhujung minggu ye :) Alhamdulillah, kite dah masuk minggu ke-2 bulan puasa! Yeayy~~ Puasa korang macam mana? Harap semuanya okey ye ^__^ Minggu ke-2 ni sama je macam minggu lepas, memang berbuka dekat rumah. Minggu ni selalu beli nasi lemak je , senang dan tak payah susah nak makan apa kan? Bab beli juadah buka puasa, selalu beli kuih kat kedai kawan ayah tu, Kuih Lapis kalerful dengan Seri Muka. Rasanya minggu ke-3 ni banyak berbuka dekat luar dengan kawan-kawan. *sorry yo mak, den buko lua ;P* Nanti saya update okey. Okey la sampai disini dulu entri kali ini, Jumpa lagi dientri seterusnya. Assalamualaikum & Bye Bye ^__^


p/s : #PRAY4GAZA

PUASA MINGGU #2



Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Selamat berhujung minggu ye :) Alhamdulillah, kite dah masuk minggu ke-2 bulan puasa! Yeayy~~ Puasa korang macam mana? Harap semuanya okey ye ^__^ Minggu ke-2 ni sama je macam minggu lepas, memang berbuka dekat rumah. Minggu ni selalu beli nasi lemak je , senang dan tak payah susah nak makan apa kan? Bab beli juadah buka puasa, selalu beli kuih kat kedai kawan ayah tu, Kuih Lapis kalerful dengan Seri Muka. Rasanya minggu ke-3 ni banyak berbuka dekat luar dengan kawan-kawan. *sorry yo mak, den buko lua ;P* Nanti saya update okey. Okey la sampai disini dulu entri kali ini, Jumpa lagi dientri seterusnya. Assalamualaikum & Bye Bye ^__^


p/s : #PRAY4GAZA
يوليو 12, 2014


Assalamualaikum & Salam Sejahtera! Selamat berpuasa kepada yang berpuasa. hee Okey, bulan puasa ni semestinya meriah dengan bunyi mercun sana sini. Adakalanya terlalu over pulak mainnya sampai tak hormat orang lain. Ish ish ishh.. tak baik begitu. Lepastu nak main tu sila hati hati, sebab kalau tak hati hati nanti hilang jari lah, hilang itu hilang ini. Nak dekat reraya ni. hehe


Ahad lepas, lepas berbuka teman budak-budak kecik ni main bunga api. Seronok sangat nak main bunga api. Mase kecik pon saya ada jugak main bunga api ni, yang kaler merah pastu ade jalur bawah dia tu. Main sekejap, dah habiss. Bosan. Ade jugak bunga api yang panjang sikit, kaler kuning merah kalau tak silap, seronok sikit main. hahaha Umairah & Qaisarah main dengan seronok sekali walaupun tak berapa seronok hahaha Janji diorang puas kan dapat main bunga api. haha Lepas tu, sambung balik diorang tengok FROZEN. hahaa


Okeylah, itu sahaja nak cerita kat korang. Ingat tau sekali lagi, hati-hati masa bulan Ramadan ni, dimana jua anda berada. Okeylah sampai disini dulu entri kali ini Jumpa di entri seterusnya. Assalamualaikum & Bye Bye. ^__^

kau dah kenapa kakak? haha

p/s : #PRAY4GAZA

Keseronokan Main Bunga Api!



Assalamualaikum & Salam Sejahtera! Selamat berpuasa kepada yang berpuasa. hee Okey, bulan puasa ni semestinya meriah dengan bunyi mercun sana sini. Adakalanya terlalu over pulak mainnya sampai tak hormat orang lain. Ish ish ishh.. tak baik begitu. Lepastu nak main tu sila hati hati, sebab kalau tak hati hati nanti hilang jari lah, hilang itu hilang ini. Nak dekat reraya ni. hehe


Ahad lepas, lepas berbuka teman budak-budak kecik ni main bunga api. Seronok sangat nak main bunga api. Mase kecik pon saya ada jugak main bunga api ni, yang kaler merah pastu ade jalur bawah dia tu. Main sekejap, dah habiss. Bosan. Ade jugak bunga api yang panjang sikit, kaler kuning merah kalau tak silap, seronok sikit main. hahaha Umairah & Qaisarah main dengan seronok sekali walaupun tak berapa seronok hahaha Janji diorang puas kan dapat main bunga api. haha Lepas tu, sambung balik diorang tengok FROZEN. hahaa


Okeylah, itu sahaja nak cerita kat korang. Ingat tau sekali lagi, hati-hati masa bulan Ramadan ni, dimana jua anda berada. Okeylah sampai disini dulu entri kali ini Jumpa di entri seterusnya. Assalamualaikum & Bye Bye. ^__^

kau dah kenapa kakak? haha

p/s : #PRAY4GAZA
يوليو 10, 2014

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Selamat berpuasa guys! hee Entri kali ni istimewa sikit sebab entri ini adalah entri pertama nak review album! yeay haha *neves neves* Entri kali ini nak review pasal album terbaru dari Dato' Siti Nurhaliza, "FRAGMEN" yang baru je direleasekan puasa ke-2 hari tu, 30 Jun 2014 (Isnin). Jom baca review selanjutnya. :)

Review Album Dato' Siti Nurhaliza 『FRAGMEN』


Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Selamat berpuasa guys! hee Entri kali ni istimewa sikit sebab entri ini adalah entri pertama nak review album! yeay haha *neves neves* Entri kali ini nak review pasal album terbaru dari Dato' Siti Nurhaliza, "FRAGMEN" yang baru je direleasekan puasa ke-2 hari tu, 30 Jun 2014 (Isnin). Jom baca review selanjutnya. :)

يوليو 07, 2014

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Selamat berhujung minggu ye :) Amacam puasa? Harap semuanya okey. Haa... Pejam celik-pejam celik sudah 7 hari kite berpuasa kan? Alhamdulillah , saya masih lagi puasa penuh setakat ini. hee Rasanya puasa tahun ni tak la seletih puasa tahun lepas, sebab tahun ni lebih excited kot. Bab beli makanan berbuka, selalunya minggu pertama memang berbuka dekat rumah je, tunggu la minggu-minggu seterusnya, takde dekat rumah dah. haha Kalau beli makanan kat Bazaar, saya beli kuih je "lima RM2" haha Betul la bulan puasa ni memang jimat. Tak keluar banyak duit sangat. hee Okeylah sampai disini entri kali ini. Selamat berpuasa ye! Assalamualaikum & Bye Bye ^___^


p/s : Al-fatihah kepada Datuk Sharifah Aini yang baru meninggal dunia. Semoga ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.



PUASA MINGGU #1


Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Selamat berhujung minggu ye :) Amacam puasa? Harap semuanya okey. Haa... Pejam celik-pejam celik sudah 7 hari kite berpuasa kan? Alhamdulillah , saya masih lagi puasa penuh setakat ini. hee Rasanya puasa tahun ni tak la seletih puasa tahun lepas, sebab tahun ni lebih excited kot. Bab beli makanan berbuka, selalunya minggu pertama memang berbuka dekat rumah je, tunggu la minggu-minggu seterusnya, takde dekat rumah dah. haha Kalau beli makanan kat Bazaar, saya beli kuih je "lima RM2" haha Betul la bulan puasa ni memang jimat. Tak keluar banyak duit sangat. hee Okeylah sampai disini entri kali ini. Selamat berpuasa ye! Assalamualaikum & Bye Bye ^___^


p/s : Al-fatihah kepada Datuk Sharifah Aini yang baru meninggal dunia. Semoga ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.



يوليو 05, 2014


Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Salam Ramadan hari ke-3. Amacam 2 hari puasa? Ada okey? Harap semuanya okey :) Haa Bulan Jun baru je meninggalkan kita semalam. Hari ni dah masuk 1 Julai 2014! Maknanya, kita tinggal 27 hari lagi berpuasa. hahaa Bukan lah, kita dah masuk ke bulan baru. Bulan ni kita bertuah sebab kita dalam bulan Ramadan, bulan penuh keberkatan. Bulan lepas boleh dikatakan takde banyak masalah dan berlalu dengan tenang. Alhamdulillah. Lepas tu, makin busy dengan blog dan anniverssary. Berapa kali dah cerita pasal anniverssary ni. hahaha InsyaAllah, bulan Julai ni lebih baik dari sebelumnya. Selamat Datang Julai! Jumpa tahun depan Jun! hee :) Okeylah, sampai disini dulu enteri kali ni. Jumpa lagi dientri seterusnya. Selamat berpuasa! Assalamualaikum & Bye Bye ^___^ 

July



Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Salam Ramadan hari ke-3. Amacam 2 hari puasa? Ada okey? Harap semuanya okey :) Haa Bulan Jun baru je meninggalkan kita semalam. Hari ni dah masuk 1 Julai 2014! Maknanya, kita tinggal 27 hari lagi berpuasa. hahaa Bukan lah, kita dah masuk ke bulan baru. Bulan ni kita bertuah sebab kita dalam bulan Ramadan, bulan penuh keberkatan. Bulan lepas boleh dikatakan takde banyak masalah dan berlalu dengan tenang. Alhamdulillah. Lepas tu, makin busy dengan blog dan anniverssary. Berapa kali dah cerita pasal anniverssary ni. hahaha InsyaAllah, bulan Julai ni lebih baik dari sebelumnya. Selamat Datang Julai! Jumpa tahun depan Jun! hee :) Okeylah, sampai disini dulu enteri kali ni. Jumpa lagi dientri seterusnya. Selamat berpuasa! Assalamualaikum & Bye Bye ^___^ 

يوليو 01, 2014