GT Dollar Group Media Launch

 GT Dollar Group Media Launch
Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Baru-baru ini berlangsungnya majlis pelancaran gergasi e-dagang, GT Dollar Malaysia di Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara, Kuala Lumpur pada 16 Januari 2017. Majlis pelancaran ini telah disempurnakan oleh Y.B. Datuk Mas Ermieyati Binti Samsudin, Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan. Majlis ini telah disaksikan oleh pegawai-pegawai kerajaan serta 3,000 pemimpin industri IT dan e-dagang yang menyokong pembangunan ekosistem FinTech. Gergasi e-dagang akan membuka jalan untuk inovasi SMART seperti GT Dollar, menjadikan Malaysia satu kuasa yang berpengaruh dalam sektor FinTech.. 

Dengan kerjasama antara kerajaan Malaysia dan GT Dollar , ia membantu untuk meringankan kehidupan rakyat melalui pelancaran aplikasi mudah alih GT Dollar , yang merupakan "Platform e-dagang sehenti mudah alih" yang bertujuan untuk membina sebuah masyarakat yang padu untuk pengguna dan peniaga dari pelbagai industri untuk berinteraksi dalam pasarannya.

GT Dollar Group Media Launch

Bagi menjayakan usaha sama ini, GT Robot berteknologi tinggi dan inovatif di bawah GT Group, pakar kemajuan dalam penyelesaian robot humanoid. Kerajaan Malaysia sedang merancang untuk memperuntukkan suatu kawasan di sepanjang sempadan Negeri Sembilan dan Melaka untuk pembuatan dan pemasangan sendiri kilang GT Robot, yang bernilai lebih kurang RM 300 juta dalam pelaburan.

Pertumbuhan ini dianggarkan menjana pendapatan untuk syarikat sebanyak lebih kurang USD 20 Billon (yang sama dengan 10 Juta unit Mobile Robot) dan mewujudkan lebih 10,000 peluang kerja bagi penduduk tempatan dalam tempoh 5 tahun akan datang. Kilang GT Robot akan menjadi yang pertama di Asia dengan pembuatan yang mesra alam dengan peralatan teknologi tinggi selepas China.

Pada 16 Januari 2017, menandakan pelancaran acara pecah tanah yang akan menjadi sejarah. Turut dilancarkan aplikasi GT Dollar, sosial mudah alih perisian e-dagang yang pertama di dunia. Konsep baru pertama kali ditemui pada tahun 2014 oleh Presiden Ketua Pegawai Eksekutif GT Group Dr. Paul Zhang Baolu, yang dilengkapi dengan lebih daripada 30 tahun pengalaman industri dalam pengurusan berteknologi tinggi, pembangunan ekonomi dan pelancongan di seluruh dunia.

Syarikat itu yang bernilai lebih daripada $ 4.7 bilion. Persidangan itu bertujuan untuk memacu pembangunan penggunaan Internet serantau, di mana pengguna dan perniagaan berhubung dengan lancar tanpa halangan. Ini memberi manfaat kepada pengguna yang besar apabila perniagaan menjadi lebih murah sekali gus merangsang pertumbuhan ekonomi, hasil cukai negara dan pertumbuhan pekerjaan.

GT Dollar Group Media Launch

Terdapat beberapa ciri yang baru dipertingkatkan untuk membantu memudahkan pengguna secara keseluruhan. Melalui penggunaan teknologi SMART yang terdiri daripada teknologi AR cara "the seek honey feature", iaitu menangkap lebah untuk menambah GT Cash yang boleh digunakan untuk pembelian dalam pasaran interaktif serta menjadi alat untuk membantu pengguna menguruskan kewangan mereka dengan berkesan dengan menikmati simpanan jangka panjang yang eksklusif.

Penggunaan ini bertujuan untuk membangunkan teknologi, sekali gus menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negara. Platform yang komprehensif untuk kedua-dua pengguna dan peniaga, menggalakkan transaksi tunai percuma di seluruh dunia. Dengan tiada yuran pendaftaran, langganan dan pengiklanan, pedagang perlu membeli GT Dollar (Virtual Currency) dan mengedarkannya kepada pengguna mereka bila-bila masa, di mana sahaja.

Ini berlaku dalam bentuk pertukaran menjadi e-promosi atau e-pengiklanan dengan caj minimum. Pembayaran Online Gateway akan digunakan untuk menerima bayaran dalam talian - E-wallet / Visa (Kredit, Debit, Prepaid) / MasterCard (. Kredit Debit, Prepaid) / CUP Kad (Kredit, Debit, Prepaid) / Akaun Debit langsung untuk melaksanakan transaksi caj.

Fokus utama GT Dollar adalah mengenai mewujudkan satu dunia kemudahan berpusat di sekitar akaun kredit maya untuk membolehkan pengguna untuk membuat pembayaran melalui sistem e-wallet yang membolehkan carian luas untuk produk atau perkhidmatan melalui pasaran. GT Dollar membolehkan PKS mendapat faedah. Ia menghubungkan mereka dengan pengguna baru dan sedia ada dan mengekalkan program kesetiaan melalui pengagihan kredit maya (GTD). Komunikasi antara peniaga dan pengguna dipermudahkan melalui penetapan GPS dan platform tempahan user-friendly.

GT Dollar Group Media Launch

Aplikasi ini GT Dollar berfungsi sebagai komposit gaya hidup seharian seseorang untuk melengkapkan dan memudahkan gaya hidup yang semakin sibuk dengan menyediakan pengguna akses ke pangkalan data yang besar lebih 80,000 peniaga di seluruh dunia. Peniaga dan pengguna boleh menikmati perkhidmatan yang lain dari membeli-belah dalam talian seperti pemindahan dana, pembayaran bil utiliti, masa siaran prabayar top-up, Rangkaian Chat Sosial (sehingga 20 orang dalam setiap kumpulan) dan lain-lain.

Mengikut statistik, terdapat lebih daripada 18 juta pengguna aktif digital di Malaysia dan sehingga 2015, sebanyak 77.3% daripada isi rumah di Malaysia mempunyai akses kepada perkhidmatan jalur lebar. Aplikasi ini adalah aktif sepanjang hari bagi membolehkan pengguna untuk membeli-belah di kemudahan telefon pintar mereka. "Kami melihat peluang untuk mengambil kesempatan daripada ledakan digital dan membangunkan penyelesaian inovatif yang memberi manfaat kepada kedua-dua perniagaan dan pengguna," kata Patrick Chew, CEO GT Dollar Malaysia.

GT Dollar berhasrat untuk membentuk masa depan perjalanan dan pelancongan pemacu pertumbuhan mudah alih dengan kerjasama yang berpotensi dengan Persatuan Pelancongan untuk meningkatkan landskap pelancongan di Malaysia. Paul Zhang menjadi Pengerusi China Tian Ma Travel Group, penyedia ketiga perkhidmatan pelancongan terbesar dan rekreasi di China berharap dapat menarik pelancong China ke Malaysia dengan GT Dollar , yang berfungsi sebagai panduan bandar penting untuk pelancong.

GT Dollar Group Media Launch

GT Robot pula merancang untuk membuka sebuah kilang pembuatan dan pemasangannya di Malaysia yang terletak di sepanjang sempadan Negeri Sembilan - Melaka yang bernilai anggaran RM 300 juta dalam pelaburan. Bertumbuhan ini dianggarkan menjana pendapatan untuk syarikat sebanyak lebih kurang USD20 Bilion (10 Juta buah Robot Mobile) dan mewujudkan lebih 10,000 peluang kerja di kalangan orang tempatan dalam masa 5 tahun akan datang. Kilang GT Robot akan menjadi yang pertama di Asia dengan pembuatan yang mesra alam dengan peralatan teknologi tinggi selepas China.

GT Dollar Malaysia berharap dapat mengembangkan perniagaan e-dagang keseluruh dunia dan menjadi gerbang masuk ke Asia. Pada majlis ini, GT Robot, pakar kemajuan dalam penyelesaian robot humanoid merupakan sayap inovatif teknologi tinggi GT Group akan melancarkan dua robot yang dikenali sebagai GT Wonder Boy, sahabat robot sosial SMART dan GT Gobot, perkhidmatan robot pelbagai fungsi yang disasarkan untuk meningkatkan kualiti hidup keseluruhan rakyat, merentasi ke era kepintaran baru.

Untuk maklumat lanjut, sila layari : https://www.gtdollar.com/


Post a Comment

3 Comments

singga sini kjap momi .. huhuhuh . lets keep in touch ya. i do follow ur instagram .. ur vlog . its nice .. my instagram username : @cheshahril
Rafzan Tomomi said…
hai Shahril. terima kasih sebab sudi baca blog Momi. hehee. Terima kasih tau. :)
ok . no problem momi :)