Dari mana datangnya "Tomomi"?


Assalamualaikum & Salam Sejahtera gais. Since ramai yang bertanya kenapa nama saya dekat media sosial "Rafzan Tomomi"? Apa benda Tomomi tu? Haa.. meh saya terangkan . haha :p Saya mula bergiat aktif pada tahun ni, so semakin ramailah yang akan bertanya soalan yang sama, Jadi, entri ni khas untuk mereka yang nak tahu kenapa "Tomomi"? :)


Pada asalnya bukan nama "Tomomi". Sekitar tahun 2010 tu facebook dah mula popular di Malaysia. Saya perlu cari satu nama yang sesuai dan 'memorable', supaya orang ingat siapa saya di Facebook (nampak tak betapa pentingnya Facebook pada saya masa tu! haha) . Mula-mula saya letak nama 'Rafzan Voo', even blog yang lama (sebelum kena godam) pun nama 'Rafzan Voo' jugak. Nama 'Voo' tu diguna pakai dan masa tu tak berapa popular haha (mungkin sebab Facebook masih baru masa tu.) Maksud 'Voo' adalah singkatan dari 'vogue'! haha. 


Masuk tahun 2011, azam baru katanya! Tukar nama kepada "Rafzan Tomomi" dan it was baaam! Ramai orang mula sebut nama 'Tomomi' dan sehingga kini pon ada jugak orang saja main-main panggil nama tu seperti 'tomato', 'tomami', 'tomomo' dan ada jugak yang kata akan-akan 'tomok' bunyinya hhahaha. kelakar sungguh!  


Dari mana datangnya Tomomi? Tomomi atau sebenarnya "Itano Tomomi" seorang bekas anggota kumpulan J-pop, AKB48. (Gambar di atas) Tomomi keluar dari AKB48 pada Ogos 2013, untuk menyambung karier nyanyiannya sebagai artis solo. Zaman tu dah start suka dengan si Tomomi ni. Haaa... Jadi dah terjawab sudah 'kenapa Tomomi?'. hehe (Nak tahu lebih pasal Itano Tomomi, klik sini!)

Koleksi Music Video dari Itano Tomomi : 

Dear J (2011)

Fui ni (2011)

10nen go no Kimi e (2012)

1% (2013)

litte (2014)

COME PARTY! (2014)


Gimme Gimme Luv (2015)

Post a Comment

14 Comments

YunFila said…
tomei Tomomi ni...
oooo itu asalnya...comel tomomi nih...
Rafzan Tomomi said…
comel kan :D
sebaya dengan saya
KHALID said…
Selamat Hari Raya buat tomomi yer, terasa mcm tomatoman plak ur name ni XD
Rafzan Tomomi said…
hahahahhahahaha! Selamat hari raya beb
yaya cendana said…
selamat hari raya tototommmetomm....hihihi
btw,done to follow you..follow me back...haha...
www.yayacendana.com
Rafzan Tomomi said…
ni lagi sorang hahahahaha
done follow back :D
I N A A I N A A said…
hahahaha hye si comel totommmmm ehhhh ekekekeke
oh virus kpop la ni
Raz said…
cantiknya totomi ni
Rafzan Tomomi said…
see still salah sebut lagi. hahahaha :'D